01 November 2010

Hidup Melayu!

0 comments
Hidup Melayu! Slogan keramat bagi puak2 Umno. Kononnya mereka ni jaga sangat ketuanan orang Melayu. Mereka xsedar mereka sendiri yang menjahanamkan anak-anak Melayu dengan 'menghalalkan' konsert Adam Lambert di Malaysia. Orang bukan Islam masuk masjid, jadi 1 isu. Tapi orang yang boleh mendatangkan bala Allah, dibiarkan masuk di Malaysia dengan bayaran yang amat-amat lumayan. Ibarat meminta kepada Allah agar diturunkan bala jep. Pak cik, kalau Allah bagi bala, bukan orang Umno je kena, orang lain kena jugak. Orang yang xberdosa pun kena jugak.

Telah nampak kerusakan di darat dan di laut disebabkan karena perbuatan tangan manusia, supaya Allah merasakan kepada mereka sebagian dari (akibat) perbuatan mereka, agar mereka kembali (ke jalan yang benar) (ar-Rum : 41)

Bukankah dengan tangan manusia yang melakukan perkara munkar, akan turunnya bala Allah? Dengan Islamic Fashion Festival yang secara terang-terangan menghina Islam. Ada pula yang mem'back up' Rosmah dengan mengatakan bahawa dia hanya penaung bagi festival tersebut. Beb, kalu penanung xad, macamane festival bole jalan? Aish..Bak kata Ust Azrol Hakim Suradi, orang baik kalu masuk Umno, secara automatik dia akan menjadi orang jahat. Bukan saya yang kata, saya hanya menyampaikan. Haha. Kalau boleh jadi penaung festival maksiat, maknanya boleh jugak la jadi penaung syarikat judi? Haha..jawab jangan xjawab wahai ulama'2 Umno.

Macam-macam la politik sekarang ni..Menunggu dengan penuh kesabaran Islam dijulang tinggi di Malaysia.

0 comments:

 
Awan Nusantara | © 2011 Design by DheTemplate.com and Theme 2 Blog

Find more free Blogger templates at DheTemplate.com - Daily Updates Free Blogger Templates