28 March 2013

Dua Puncak

0 comments
17 Mac 2013. Lepas subuh, gerak ke Bukit Broga. Hanya berbekalkan air tapis Dr. Sukida, 1.5liter.

Badan makin berat. Lama tak bersenam. Naik bukit, macam nak pengsan. Bila tengok orang perempuan, boleh sampai puncak, kenapa tak aku. Aku jadi gagah serta merta. Alhamdulillah, selamat tiba puncak Broga. Berapa minit, tak pula aku catatkan.

Gaya mesti ada
Rehat kejap. Ambil angin. Lihat kebesaran Allah. Subhanallah. Cantik. Tapi bila tengok bawah, eh, jadi gayat.  :)

Rehat dalam 10 minit. Aku ikut Saiful, teruskan perjalanan. Sebab ni 1st time aku naik Broga, aku ikut jelah Saiful. Aku ingat, dia lalu jalan lain untuk turun ke bawah.

Jalan, jalan, jalan. Tak sampai-sampai. Sekali terpandang ini.

Ok. Fine. Rupanya makin naik!

Hmm..aku ingat Saiful pernah naik. Rupanya dua kali lima dengan aku. Bekalan air makin berkurangan. Gagahkan juga. Terus mendaki. Sambil berzikir, kekuatan rohani.

Alhamdulillah. Selamat sampai puncak Gunung Tok Wan. Sekali lagi, catatan masa aku abaikan.

Puncak tu!

Rehat kejap. Nyaman. Allahu Akbar. Banyak angin. Banyak lebah. Aku dapat hadiah dari sang lebah. Kena sengatan manja di lengan. Pukul 10 pagi, tepat-tepat. Kami turun bawah.

Tepat pukul 11, sampai puncak Broga. 1 jam rupanya. Tu turun. Kalau naik? Hmm..

Balik rumah, rehat. Esok sekolah!

Menawan dua puncak, seronok. Nyaman. Tumbuhan hijau tak pernah lekang berzikir, kita pula? :)




0 comments:

 
Awan Nusantara | © 2011 Design by DheTemplate.com and Theme 2 Blog

Find more free Blogger templates at DheTemplate.com - Daily Updates Free Blogger Templates