30 June 2010

Miskin.

0 comments


Pagi tadi sy makan nasi lemak. Rm1..tu yang penting. murah..lagipun gh xad duit..Dalam bank lah. Dalam dompet ada..haha..insyaAllah cukupla tok hidup lg sebulan kat sini..Sebab sy yakin..Rezeki itu Allah yang beri..Bukan manusia..Cume kita mencari asbab untuk memperoleh wang dengan perantaraan bekerja atau sebagainya. Yakin! Yakin! Kalu berduit, buat cara ada duit..Kalu xad duit, buat cara xad duit..Jangan terOVER sudah..

"Daripada Ibni Abbas Radiallahu Anhuma, Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda : Sesiapa yang selalu beristighfar nescaya Allah akan menjadikan baginya kemudahan bagi setiap kesempitan, kesenangan bagi setiap kesedihan dan memberi rezeki tanpa diduga olehnya". (Riwayat Al-Imam Abi Daud)

Nah..setiap kesempitan ada kelapangan..Hebat an..Kenapa perlu sungguh2 cari kekayaan dunia sampai tinggal perintah Allah..

Barangsiapa yang menghabiskan masa berjam2 lamanya untuk mengumpul harta kerana takutkan miskin, maka dia sebenarnya orang yang miskin (Imam al-Ghazali)

Nasi lemak 2 senyum sebab sy comel kah? Ke dia senyum kat sy sebab sy tegah miskin sekarang nih..Bukan..Sebab sy y buat dia senyum..Nth ape2.

0 comments:

 
Awan Nusantara | © 2011 Design by DheTemplate.com and Theme 2 Blog

Find more free Blogger templates at DheTemplate.com - Daily Updates Free Blogger Templates