20 June 2010

Rindu..

0 comments
Aku rindu Bangi..Rindu bermujahadah dalam menuntut ilmu..Rindu surau an-Nur..surau al-Sobah..Rindu same rakan2 seperjuangan..Cuti ni..xdapat merasa duduk di taman2 syurga..sebab suasana yang berbeza di kampung..Di sana, amat mudah mencari majlis2 ilmu..Tapi kat sini..Laen pula ragamnya..Waktu maghrib dimanfaat dengan tadarus al-Quran..Baguslah tuh..Bukankah al-Quran itu akan datang sebagai pembawa syafaat di akhirat kelak?Betul tuh...Tapi...Aku benar2 rindu untuk duduk bersama pak cik2 untuk menuntut ilmu..Best jugak bual2 dengan orang tua nih..Kelaka pon ye jugak..Aku rindukan kuliah Dr Zul..Walaupun kuliahnya kejap je, tapi mengaji syarah al-Hikam memang terbaek..Kuliahny hari Selasa pulak tuh..Lepas duduk di taman2 syurga, pergi pulak ke tempat kuda2 syaitan..Pasar malam!Ape la..patut ilmu nih susah nak lekat dalam hati..bercampur aduk dengan maksiat..Pengajaran!

Semoga sem depan, aku diberi kekuatan untuk meneruskan pencarian ilmu Allah yang tiada batasny..Dan..aku nak belajar bahasa Arab!Nak sangat2..insyaAllah..tiap2 hari sabtu malam selepas isya' ada kelas mengaji bahasa Arab..kat Masjid Hasanah..(Jgn semangat je lebih, tp malas nk belaja!)ish2..dan harap2, kelas tuh ade lagi la..Kalu xad, suruh la sape2 kt maktab tuh ajar bahasa Arab..Kn USTAZ2 ramai..haha..Untung mereka yang hebat bahasa Arab..Dapat memahami kandungan ayat-ayat al-Quran dengan baek..Maybe sem depan, aku lebih aktif merancang program2 underground aku nih..nak cari lebih banyak tempat mengaji kitab..Sebab Bangi kan Bandar Ilmu..yeah..suke2..

Rindu kat set2 anNur..Be Mad, Afif, Be Mumtaz, Syafiq!!Xsabar nak wt keje undergroud secara berjemaah..Minggu depan je pon ko balik Bangi mer..ape daa...

0 comments:

 
Awan Nusantara | © 2011 Design by DheTemplate.com and Theme 2 Blog

Find more free Blogger templates at DheTemplate.com - Daily Updates Free Blogger Templates