28 February 2012

Oh Microteaching

0 comments
Masing-masing sibuk buat ABM. Esok nak Microteaching. Banyak dah aku lihat ABM kawan-kawan lain. Gempak ada. Cantik pun ada.

Cuma, pendapat aku. ABM tak berapa gempak, tak apa. Yang penting, murid faham konsep. Itu prinsip aku. Masing-masing ada prinsip dan pendapat masing-masing. Kan?

Aku buat ABM, 1st sekali, biar budak faham konsep. Jimat dan mudah dikendalikan. Jimat tu penting. Mudah pun penting. Tak kan nak siapkan 1 ABM sampai makan masa 4 hari kot. Jadi orang yang realistik.

Aku nak, kita mengajar ni, ada kepuasan dan keseronokan. Mugkin, sesetengah orang puas bila tengok ABM gempak-gempak. Tapi bagi aku, budak boleh faham dan aplikasi ABM tu, dah cukup best ok!

Aku takut, time belajar je pulun habis-habis buat ABM gempak-gempak, tapi nanti dah mengajar, lain pula jadinya. Takut tu je. Slow-slow Allah tarik amanah dalam hati kita. Bila hilang rasa amanah, tu yang jadi pelik-pelik. Banyak sebab terangkatnya amanah dalam hati kita ni. So, hati-hati.

Maaf tau kalau ada yang terasa. Pendapat, boleh betul dan juga salah. Berlapang dada, itu konklusinya.



ABM aku yang ala kadar je. Itu je yang mampu. Janji ikhlas dan seronok yaw!

0 comments:

 
Awan Nusantara | © 2011 Design by DheTemplate.com and Theme 2 Blog

Find more free Blogger templates at DheTemplate.com - Daily Updates Free Blogger Templates